Wednesday, December 17, 2008

...hadiah teristimewa...


Salam kegembiraan..


hari ini (selasa) saya merasakan satu perasaan yang sangat melegakan dan mengembirakan bukan untuk diri saya sendiri tetapi juga untuk keluarga tercinta saya..


tengahari lebih kurang 11:30 am...saya menerima satu panggilan telefon yang tidak saya kenali..setelah menjawab panggilan tersebut, kedengaran suara seorang wanita mencari untuk bercakap dengan TRACY JUINGKI..saya cakap sedang bercakap..dia memperkenalkan..ini dari INSTITUT PERGURUAN TAWAU, dalam hati saya dup dap dup dap..perkataan keramat "TAHNIAH ANDA DITERIMA UNTUK MENGIKUTI KPLI" di IPG Tawau...macam tak percaya saya bertanya sekali lagi..dan jawapan saudari itu amat mengharukan katanya.."Tiada orang yang boleh replace tempat kamu"..wah, yakin dengan jawapan darinya saya mengucapkan syukur pada Tuhan kerana telah menjawab doa saya..setelah memberi sedikit briefing tentang pendaftaran..dia menamatkan perbualan dengan ucapan "Tahniah, ini hadiah christmas untuk kamu"...saya tersenyum dan mengucapkan terima kasih pada saudari itu..


sebenarnya memang profesion ini lah yang saya kehendaki sedari dulu lagi..minat saya untuk menjadi seorang pendidik..syukur Tuhan buka jalan untuk saya..hari ini menitisnya airmataku untuk saat kegembiraan..


untuk kawan2 yang turut mendoakan saya, terima kasih kerana menyokong saya dalam doa kalian..pasti anda juga kan mendapat balasan yang baik dari-Nya..

13 comments:

FoO dA fIrSt#1 said...

tahniah cikgu....

aQu daN SesuAtu said...

TAHNIAH......

semua murid berdiri....
selamat pagi cikgu...

hehehehhehehehe.......

cy_sumandak said...

salam perpaduan..

hehehe...thanks foo, thanks boxer..

Lennyek said...

tahniah cikgu tracy...

jd cikgu yg baik tau...

best of luck...

Een said...

owhh cong8 teacher.. ;)

everybody say thank u teacher!!!!!

perjalanan said...

se la mat pa gi cik gu...
go od mo ning tea cher...
te ri ma ka sih cik gu...
thank u tea cher...

tahniah tracy...nti cuti skolah jgn lupe bwk murid2 wat xtvt otdor tau, hehe...


salam perjalanan...

cy_sumandak said...

hahahaha...

thanks lenny, een, lan...
akan ku pastikan aku kenalkan dorg gan rekreasi..

Apize said...

tahniah cikgu tracy!

HiCMat said...

Seeeelamat Paaaagi Cikgu, Gugugu... gugugu. (kata Kamil menggantikan salam ketika masuk rumah). Tahniah Tracy. Semoga menjadi pendidik yang berdedikasi.

Kak Ija said...

Tahniah Tracy

Roland Robert Imbang said...

Congrates sis!!! Berakhir suda 1 penantian yang menyiksakan mcm yang ko cakap tu..Hehehe...

E-JAM said...

hi,

tracy lama sungguh x dengar cerita,
apapun tahniah coz pas nie ble jadi cikgu sumandak!!! he3...
kla anyway gud luck k!! adios! amigos!

cy_sumandak said...

salam bahagia..

boss, thanks very much..akan sy aplikasikan semua yg dah sy belajar..

kak Ija..thx..bro roland thx, hope u can get through 2..

abg ejam..wah kawin x jemput pun...thx..

trimas..